Syksy

Nyt Suomessa on jo melkein syksy. Tuntuu hassulta, sillä täällä on täysi kesä. En osaa kuvitella, että Suomessa jo illat viilenee ja on pimeämpää. Kun palaan kotiin, on varmaan hallaa öisin. Istun mun ja Julian kantakahvilassa. Tultiin aina tähän netin takia. Eilen Terri toi mulle polkupyöränsä, jota ei käytä, jonka iltatallin jälkeen polkaisin pimeässä kotiin. Eikä kestänyt, kuin 15 min! Pitää ostaa lukko, jotta uskallan jättää sen kaupan ulkopuolelle, kun teen ostoksia. Tällä hetkellä väsäsin siihen rautalangasta ja matkalaukun lukosta pienen lukon, jotta pyörä ei ole täysin lähtövalmiina, jos joku siihen päättäisi koskea. 

Hollantilainen Karen muutti eilen mun seuraksi asuntoon. Tänään aamulla mulla oli vapaata, joten valmistelin tämän päivän ruokaa; kanaa valkosipuli-hunaja marinaadissa. Tein siis marinaadin itse ja nakkasin suikaloimani kanan rintafileepalat vanhaan jugurttipurkkiin soosin kanssa. Iltatallin ei pitäisi olla kovikaan kiireinen, vain kolme hevosta. 

Varasin pari päivää sitten lennon Tanskaan lokakuun viimeiselle päivälle. Käyn Julian, tytön joka oli täällä reilun kuukauden, luona kylässä Århusissä. Sitten tulen kotiin joko Ruotsin kautta, tai lennän suoraan Tanskasta. On vähän huvittavaa, että maksan itse lennosta vähemmän, kuin matkalaukuistani. Mutta minkäs sille voi, kun lentää halpalentoyhtiön lennolla. 

 

Höst

Nu är det nästan höst i Finland. Det känns konstigt, för här är det fortfarande full sommar. Jag kan inte tänka mig, att det redan blir kallare om kvällarna i Finland och att mörkret faller tidigare. När jag återvänder hem har vi säkert frost om nätterna. Jag sitten på mitt och Julias standard café. Vi kom alltid hit för nätet skull. Igår kom Terri till stallet med en cykel som hon inte använder. Jag trampade hem den i mörkret efter kvällsstallet och det tog inte längre än 15 minuter! Jag bör nog köpa ett lås så att jag vågar lämna cykeln utanför affären när jag handlar. Nu har jag ett litet fjuttigt lås av ståltråd och det lås jag har på resväskan, så att cykeln inte följer med första tjuven.

Holländska Karen flyttade in igår med mig i lägenheten. Idag på morgonen hade jag ledigt, så jag förberedde dagens mat; kyckling marinerat i vitlök-honung marinad. Jag gjorde alltså marinaden själv, strimlade kycklingen och lade allting in i en gammal youghurtburk. Enligt Kristy har jag bara tre hästar för kvällens tur, så det kommer inte att vara jäktigt. 

Jag bokade ett flyg till Danmark för några dagar sedan för den sista dagen i oktober. Jag skall besöka Julia, tjejen som jobbade här med mig i en dryg månad, i Århus. Sedan kommer jag hem antingen via Sverige eller flyger rakt från Danmark. Det är lite skrattretande att jag betalar midre för själva flyget, än för mitt baggage. Men vad kan man göra, då man flyger med ett billigt bolag.

 

~ Anna