Päivää!

Nyt lähtöön on enää yksi yö. Huomenna lähdemme äidin kanssa kohti Helsinkiä joskus neljän jälkeen. Lento lähtee viittä yli kymmenen illalla Helsinki-Vantaan lentokentältä. Rinkka on valmiiksi pakattu, ja nyt on enää jäljellä matkalaukun täyttäminen. Tuntuu vähän siltä, kuin olisi liikaa tavaraa mukana, mutta parempi näin päin. Ylihuomenna olenkin sitten jo Kreetan auringon alla. Kristy lähetti sähköpostia, jossa sanoi, että päästää mut jo torstai aamuna ratsastamaan muiden oppaiden kanssa, jos vain lennon jäljiltä jaksan. Toivottavasti saan nukuttua koneessa. 

Saa nähdä, kuinka usein ehdin ja jaksan päivitellä tapahtumista täällä. Yritän olla ahkera. Kuulumisiin!

 

God dag!

Nu är det bara en natt kvar tills min avfärd. Imorgon åker jag och mamma mot Helsingfors efter ungefär klockan fyra. Flyget åker från Helsingfors-Vanda flygfält kl fem äver tio på kvällen. Ryggsäcken är redan färdigt packad, men resväskan väntar på att bli fylld. Det känns lite som om jag har packat lite väl mycket kläder med mig, men hellre så än att jag skulle få brist på dem. I övermogron är jag redan under den Kretensiska solen. Kristy mejlade mig om att jag redan på torsdag morgon får rida ut med de andra guiderna, om jag orkar efter flyget. Hoppas det går att sova ombord på planet.

Vi får se hur ofta jag orkar och hinner uppdatera om allt som händer. Jag ska göra mitt bästa! Tills nästa gång!

 

~ Anna